Datum: Terminsavslutning: Meddelas vid varje termin
Inbjudna: Gällivare Sportklubb Simidrott (GSK Simidrott) och närmaste anhöriga.
Fotografering: Varje tillfälle frågas tillåtelse av anhöriga själva får ta bilder på tävlande.
Lopp / Distanser: Inviduellt25 m eller 50 m valfritt simsätt 100 m Medley (25 m Fjäril + 25 m Rygg + 25 m Bröst + 25 m Crawl)200 m Medley (50 m Fjäril + 50 m Rygg + 50 m Bröst + 50 m Crawl)
Vid anmälan anger du distans + simsätt till din tränare.
Tävlingsregler:Simmaren håller sig på sin bana.Simmaren får starta med dyk från startpall eller i vatten.Simmaren blir uppropad att stiga fram. Välj en bana. invänta startsignal. Kör järnet! Målgång sker med handen skall ta i väggen/kalket för banan du valt. Den som vänder (längre än 25 meter) skall ta i väggen/kalklet innan vändning. Vi tillåter diverse regler efter förutsättningar.
Tidtagning: Sker med tidtagarur och noteras på en tavla. Skriv av tiderna, sen raderas de.
Plats: Gällivare simhall
Preliminär schema:08.30 – 09.00 Förberedelser (Funktionärerna) 09.00 – 09.30 Insim (Tränare + Deltagarna)09.30 – 10.00 Tävling 10.00 – 11.00 Medaljutdelning + Gemensam fika11.00 – 12.00 Avbad för alla (deltagare + anhöriga)Städning (Funktionärerna)
Bra att ha med sig: 1. Badkläder 2. 2 stycken handdukar (en efter insim, en efter tävling) 3. Simglasögon och badmössa 4. Tröja (för att värma sig i väntan på tävling) 5. Inneskor 6. 10-krona för skåp 7. Vattenflaska 8. Mellanmål
Välkomna!
Insim innebär: Tävlande får testa vattnet och banan under en halvtimme. prova gärna hoppa i och göra vändningar. Detta är inte samma sak som uppvärmning. Uppvärmning görs av simmare själv innan insim och inför start. Under tävling: Deltagare är placeras i startgrupper efter sin distans och simstil. Ibland för olika simstilar starta samtidigt. t.ex. fjäril och crawl. Deltagaren blir uppropad och då ska simmaren ställa sig vid en startpall. Vill tävlande starta från vattnet hoppar simmaren i när tävlingsledningen säger ”inta era platser”. Förutom vid ryggsim sker starten från vatten. Efter tävlingen: Ska tävlande kliva upp från bassängen och gå och sätta sig. Gärna i handduk. Tävlar simmaren i flera grupper så bara och ladda om.
Funktionärer: vid nödläge avbryts tävlingen och samtliga tränare agerar livräddning vid nödläge!
• Speaker/sekretariat + koll på startlistor • Tidtagare – 4 personer • Bandomare/starter – 1 person • Tävlingsledare • Fikabakning och försäljning• Insimledare + (pepp till deltagare)• Första hjälpen• Badmästare